dissabte, 14 de gener del 2012

Carta anònima d'un/a fill/a als seus pares

 No em donis tot el que demano. A vegades només demano per veure fins on puc arribar.
 No m'escridassis. Et respecto menys quan ho fas, i m'ensenyes a cridar a mi, també. I no ho vull fer.
 No em donis sempre ordres. Si en comptes d'ordres a vegades em demanessis les coses, jo ho faria més de gust i més de pressa.
 Compleix les promeses, bones o dolentes. Si em promets un premi, dóna-me'l, però també si és un càstig.
 No em comparis amb ningú, especialment amb el meu germà o la meva germana. Si tu em fas sentir millor que els altres, algú sofrirà, i si em fas sentir pitjor que els altres, seré jo qui sofriré.
 No canviïs d'opinió tan sovint sobre el que haig de fer. Decideix, i confirma aquesta decisió.
 Deixa que em valgui per mi mateix. Si ho fas tot per mi, jo no podré aprendre mai. 
 No diguis mentides davant meu, ni em demanis que jo menteixi per tu, encara que sigui per treure't d'un mal pas. Em fas sentir malament i em fas perdre la fe en el que dius.
 Quan jo faig alguna cosa mal feta, no m'exigeixis que et digui per què ho he fet. A vegades ni jo mateix ho sé.
 Quan t'hagis equivocat en alguna cosa, admet-ho, i millorarà l'opinió que jo tingui de tu, i així m'ensenyaràs a admetre també les meves equivocacions.
 Tracta'm amb la mateixa amabilitat i cordialitat amb què tractes els teus amics. Que siguem de la família no vol dir que no puguem ser també amics.
 No em diguis que faci una cosa que tu no la fas. Jo aprendré allò que tu facis encara que no ho diguis. Però mai no faré allò que tu diguis i no facis.
 Quan t'expliqui un problema meu, no em diguis: "no tinc temps per bajanades", o "això no té importància". Mira de comprendre'm i ajudar-me.
 I estima'm i digues-m'ho. A mi m'agrada sentir-t'ho dir, encara que pensis que no cal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada